Amuletai

Tailando amuletai

Tailande laikoma, kad budistiniai amuletai – talismanai tarnauja apsaugai nuo piktų jėgų, taip pat padeda skirtingose gyvenimiškose situacijose: įneša į gyvenimą finansinę ir kitokią gerovę, palengvina sunkesnes situacijas, gali išpildyti norus.

Amuletus gamina išskirtinai tik vienuoliai. Kad padaryti statulėlę arba budos atvaizdą, vienuoliui prireiks – apart unikalaus recepto (kokia bus amuleto sudėtis, apie tai sprendžia šventykla kiekvienu atskiru atveju) ir reikalingų ingredientų – taip pat ir svarių žinių: apie amuletų šventinimą; patyrimo šventose apeigose bei magiškų brėžinių. Ypač vertingų amuletų gamybai, kuriuose vaizduojamas Buda – vienuoliai naudoja anglį, gaunamą sudeginus senus vienuolyno šventų knygų rankraščius. Taip pat gali būti naudojamas: kelių rūšių molis, kalkės, šventinti milteliai, įvairios gėlės (daugybė džiovintų smulkintų gėlių rūšių), ryžiai, lotoso, banano sėklos, pelenai, medus, tang aliejus, vaškas, susmulkintos senesnės relikvijos, šventyklų plytos ir t.t.

Nešiojant tailandietišką amuletą, būtina jį gerbti, nes tai yra ilgametė tradicija, už kurios stovi daugybė garsių Tailando vienuolių – meistrų. Patartina nešioti amuletą ant kaklo, krūtinės arba kišenėje, bet svarbiausia – jis neturi nusileisti žemiau juosmens. Jokiu būdu negalima jo liesti kojomis, sukti ant piršto ar dėti ant žemės. Manoma, kad amuletas, pakabintas automobilyje – papildomas transporto priemonės draudimas nuo nelaimingo atsitikimo keliuose.

„Phras rod Lumpoon“ yra garsiausias amuletas Lumpon provincijoje.

Kadaise Tailando Valdovė Phranang Jarmatavee, kuri senais laikais valdė šiaurinę Tailando dalį, pastatė 4 šventyklas – kad neštų sėkmę ir apsaugoti miestui. Ji pakvietė 4 atsiskyrėlius ceremonijai. Tuo metu atsiskyrėliai sukūrė „Phra Sukaputtapatima“, kiekvienas savo variantą ir paslėpė 4-riose šventyklose: šiaurinėje, pietinėje, rytų, vakarų. Su intencija, kad budizmo tikėjimas plistų kuo labiau.

„Phra Sukaputtapatima“ yra amuletai, pagaminti atsiskyrėlių: Ex. Phra Perm, Phra Bang, Phra Khong, Phra Liang ir Phra Rod. Šie amuletai pagaminti nuo 1223m. (680 metais pagal mūsų metus).

Lumpono provincijos legenda pasakoja: Kadaise princas Sidharta keliavo po šią šalį į Ghontaram ir Charoram kaimus, kurie randasi į pietus nuo Trakarnmengo miesto. Buda pasakė: ateityje, dalis „Phra Baromsareerikatarth“ (dalis Budos pelenų ar kaulų) bus padėti čia ir karalius Arthitrarthjao saugos tai „Jaydee“ (apvalaus pavidalo pagodoje), 1008 metais (465m.pagal mūsų metus) čia bus 5 atsiskyrėliai vienuoliai. Jie praktikuos meditaciją iki Arpinya 5-to Samabut 8 (tai yra meditacijos klasė) ir keliaus aplink Tailandą.

  1. Phra Vasuthep
  2. Phra Sukkatunta
  3. Pumarnsree
  4. Puttachadin
  5. Phra Suddchanarai

Ir Valdovė Phranang Jarmatavee pastatys 4 šventyklas:

  1. Wat Dongaw on rytų pusėje, vėliau vadinama Wat Chetawan (garsi šventykla); 2484-5m. (1941m. pagal mūsų metus) -žmonės surado Phra Perm, Phra Bang, Phra Khong, Phra Liang. Priėmė Phra Rod.
  2. Wat Phra Khong šiaurinėj pusėj, vėliau vadinama Wat PhraKhongrorsee. Sakoma, kad 4 atsiskyrėliai suplanavo Haripoonchai miesto planą čia, šioje šventykloje.
  3. Wat Mahawan vakarų pusėje. Tai šventykla, kuri surado Phra Rod amuletus.
  4. Wat Phratoolee pietų pusėje, naudojama pabėgimui karo atveju.

Šios 4-turios šventyklos turi visus Lumpono provincijos amuletus, kurie buvo atrasti vėlesnį laiką.  4 atsiskyrėliai laikė amuletus šiose 4-turiose šventyklose.

Istorija pasakoja, kad kartą Sutavarorsee (Phra Vasuthep) atsiskyrėlis pakvietė Phra Sukkatunta padiskutuoti apie Lumpoono miesto erdvę. Kai miestas buvo pastatytas, Sutavarorsee pakvietė Valdovę Phranang Jarmatavee karaliauti šiame mieste. Ši moteris buvo turtingos šeimos iš Nongdoo kaimo Lumpono provincijoje. Jos žvaigždės gimimo metu rodė, kad ji turi didingą karmą ir bus žinoma kiekvienam. Ji pakels Budos tikėjimo lygį Tailande. Jos šeima valdė tailandą iki 1330 (787m. pagal mūsų metus). Vėliau miestas buvo sugriautas (1281m pagal mūsų metus). Perstatytas karaliaus

Mengrai 11-tojo, poto – prarastas. Tada vėl tapęs Tailando dalimi. Lumpono provincija yra sena gyvenvietė, turinti apie 1300 metų, joje rasta daug amuletų ir kitų antikvarinių vertybių. Kai tik žmonės randa šiuos amuletus Wat Mahavan, jie ima juos vadinti Phra Rod – atsiskyrėlio vardu.

Legenda pasakoja, kad Phra Sukkatunta ir Sutavarorsee susitiko su 108 atsiskyrėliais ceremonijoje, kad sukurti Lumpono amuletus, atsidešdami 4 molio rūšis iš skirtingų šalių, 1000 vaistų rūšių, 1000 augalų, daugybę gėlių. Viso to mišinys dedamas į formeles, tada kurį laiką trunka 108 atsiskyrėlių giedojimas. Šie amuletai paplito tarp Tailando žmonių. Phra Rod yra lygus molis, kuris turi baltą, raudoną, žalią, rudą atspalvius.

Formelių nuotrauka buvo padaryta 2496 (1953m. pagal mūsų metus). Tuomet vyko didelė palaiminimo šventė, kada šventyklos pakvietė daug vadų iš žymių šventyklų po visą šalį.

Šiandien amuletai gaminami naudojant panašų metodą, tačiau būdai gali priklausyti nuo individualių šventyklų ir metodų, priimtinų gamybai. Gali būti naudojamas raudonas molis ir tiko mediena, kas turi puikias savybes siekiant išlaikyti ilgalaikius vaizdus. Tikri receptai žinomi tik vienuoliams guru.

Į sudėtį įeina: kreida, pelenai, smilkalai, molis, medus, žolelės ir kita. Gali būti minkšta uoliena, tiko mediena, sukietėjęs molis ir t.t. Svarbiausia, kad žmonės pasitiki vienuolių atliekamomis ceremonijomis, kurių  gaminami amuletai yra lydimi giesmių ir laiminimų, žinomų tik retiems guru specialistams. Didelėje ceremonijų skalėje tai yra neįprasta galutinėje stadijoje pakviesti guru iš kitų šventyklų – įsikišti galutiniame procese. Gali būti atliekamas paprastas veiksmas – kaip pridėjimas vaško likučių nuo sudegusių žvakių ar pelenų – paverčiant procesą daugiau komplikuotu, pridedant individualius receptus ir (arba) specialius palaiminimus. Pilna ceremonija gali trukti savačių savaites, nes guru ar vadovų iš kitų  šventyklų apsilankymas turi būti planuojamas trumpu (skirtingu) periodu. Taigi, tai visada yra didelis įvykis gaminant amuletus daugiau žinomoje didesnėje šventykloje

Žmogus, vardu Wichien pasakojo, kaip savo jaunystėje jis praktikavo Wat Phra Koh šventykloje ir jam teko štampuoti, gaminti amuletus; ir tai truko 21 dieną, lankantis šimtams guru vienuolių iš visos šalies.

Amuletai iš didesnės šventyklos pagaminti visada labai atsakingu būdu. Pvz. lankantis Wat Buag Klog Noi – Chiangmai vietovėje, matyti, kad šventyklos patalpa yra kruopščiai pripildyta, surūšiuota žolelėmis, surinktomis kalnų regione, kitoje patalpokje buvo saugojama šimtai buteliukų, kuriuose buvo talpinami pelenai iš daugelio šventyklų, kiekvienas iš jų surašytas ir sužymėtas – tai rodo, kad jie buvo kolekcionuojami daugiau nei 10 metų ir bus panaudoti vieną dieną – kaip nuspręs šventykla.